7 Mart 2012 Çarşamba

Oracle nasıl kaldırılır veya nasıl silinir.

Merhabalar.
İnsanların en çok sorun yaşadığı problemlerden bir tanesi Oracle yüklediği Bilgisayardan Oracle kaldırmamasıdır.
Aslında alışageldiğimiz mevcut yöntem yüklediğimiz programların Denetim Masasında Programlar Bölümünden Programı kaldırmaktır.Ama Oracle için bu durum söz konusu değildir.Son çıkan sürümlerde uninstaller paketi eklendiğini duydum.Ama biz aşağıdaki yöntemi kullanacağız.(Uninstaller öğrenene kadar).

Aşağıdaki adımları sırayla izleyelim.
1.ADIM
Başlat Tuşundan -Tüm Programlar-Donatıları-Çalıştır kısmını açıyoruz.
Gelen ekrana "services.msc" komutunu yazıp tamam tuşuna tıkladıktan sonra
hizmetler veya Servisler dediğimiz ekran açılacaktır.
Başında Oracle* yazılı tüm servislere aynı adım uygulanacak.
Servis üzerine sağ tıklayıp Durdur diyeceğiz.Bu servislerin isimlerini
bir notepad yazmanızda fayda var.Notepad ismini servisler olarak
kaydedebilirsiniz.Servis isimleri şu şekilde alınır.
Servis üzerine sağ tıklayıp Özelliklerden Hizmet Adı olan yerde yazılıdır.
Bu isimleri her servis servisler text dosyasına yazalım.

2.ADIM
Bu adım çok kolaydır.Oracle yüklü olan dizini tamamen sileceğiz.
(Genellikle varsayılan olarak C dizini altında app olarak kaydedilir.)

3.ADIM
Oracle yüklenirken Registera da yazar.
Register ulaşmak için Yukarıda anlatığımız Çalıştır kısmını açacağız.
"regedit" komutunu yazıp tamam tuşuna basıyoruz.
Açılan pencerede HKEY_LOCAL_MACHINE-->SOFTWARE-->Oracle siliyoruz.
4.ADIM
Şimdi tüm silmeleri hallettik.Ama tek bir şey kaldı.
1.adımda servisleri durdurduk ve servis isimlerini bir text dosyaya yazdık.
Bu servisleri de kaldırmamız gerekiyor.
Başlat tuşuna cmd yazıyoruz.(arama kısmına) cmd.exe bulunacaktır.Bu exe dosyasına
sağ tıklayıp yönetici olarak çalıştırıyoruz.
Gelen komut penceresine her servis için ayrı olarak aşağıdaki
komutu yazıyoruz ve enter (tamam) tuşuna basacağız.

sc delete servisAdı

servisAdı yazılan yere servis ismini yazıyoruz.Hatırlarsanız servis isimlerini
bir text dosyaya yazdık.Ordan kopyalayıp komuta yapıştırabiliriz.



Bu adımlardan sonra Bilgisayarınızdan oracle ile ilgili hiçbir şey kalmayacaktır.
Umarım yararlı bir bilgi olmuştur.

Başarılar dilerim.

3 yorum:

  1. Merhaba.Oracle dizini silerken oci.dll dosyası silinmiyor.Bu dosyayı komut penceresinden
    "del oci.dll" dediğimizde siliniyor.Böylece oracle tüm izi silinmiş oluyor.

    YanıtlaSil
  2. Abdulcebar Bey, servisleri durdurduktan sonra bilgisayarı yeniden başlatırsak silinemeyen .dll dosyalarıda silinebilecektir.
    Anlatımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. ben sildim yeniden kuruyorum oracle sql developera giriyiorum ad sifremi yazıyorum hersey dogru ama girmiyor anlayamadım bu işi yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil